VisitDenmark sætter turistfolk på skolebænken


23 turistchefer har, som de første herhjemme, fået papir på, at de er gode værter. Det er Visitdenmark som står bag uddannelsesindsatsen, der nu skal udbredes, så hele branchen bliver bedre uddannet, skriver Jyllands-Posten.

“Et godt værtskab har stor betydning for et besøg i Danmark, for det er netop i mødet mellem gæst og vært, at gæsten får en personlig og autentisk oplevelse af landet og de værdier, Danmark står for,” siger adm. direktør Dorte Kiilerich, VisitDenmark, til avisen. Kiilerich forklarer videre, at turister i dag har større forventninger til god service, idet de også vil behandles som individer, i stedet for som en gruppe.

Den nye uddannelse henvender sig til alle, der kommer i jævnlig kontakt med ferie- og erhvervsturister i Danmark, og dermed er med til at påvirke turisternes indtryk af Danmark som destination. Det er Foreningen af Danske Turistbureauer (FDT), der har udviklet og gennemfører kurserne, i samarbejde med VisitDenmark.

Skrevet af

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.