SAS skifter reklamebureau (OPDATERET)

Det danske reklamebureau Halbye & Kaag skal fra august stå for SAS’ koncernens overordnede reklamekampagner. Danskerne afløser Lowe Brindfors, oplyser den svenske hjemmeside Dagens Media.



Ifølge svenske Resumé gik Halbye & Kaag sejrigt ud af den meget omtalte bureaukonkurrence på grund af ”et oplæg med strategisk højde.” Halbye & Kaag bliver nu hovedansvarlig for SAS’ overordnede kommunikation og varemærke.



Halbye & Kaag, der i Danmark blandt andet er kendt for reklamerne for Carlsberg, Dansk Tipstjeneste, Alm. Brand og Schulstad, vandt budgettet i skarp konkurrence med bl.a. det svenske bureau Forman & Bodenfors samt Grey og Bates/Red Cell.



SAS har også udpeget reklamebureauer for de nationale SAS-selskaber, der er blevet skabt i forbindelse med omstruktureringen af det skandinaviske flyselskab.



SAS Danmark valgte også Halbye, Kaag & Thompson.



“Vi har talt med 14 danske bureauer, og vi valgte at gå i en tættere dialog med de fem. Målet med processen var at finde en

samarbejdspartner, som sammen med SAS Danmark kan udvikle selskabets

fremtidige kommunikative platform. Dialogen med de fem bureauer har været uhyre konstruktiv og vidner om et stort engagement fra alle involverede bureauer,” siger marketingdirektør i SAS Danmark, Jens Aaløse.



Valget faldt på Halbye, Kaag & Thompson, som viste en betydelig strategisk kompetence og en forståelse for SAS, som vil styrke

kommunikationen til markedet. Desuden har Halbye, Kaag & Thompsons evne

til at samarbejde og skabe kontinuitet i kommunikationen været vigtig, oplyser SAS.



Samarbejdet begynder med det samme.






Skrevet af