Forsikringsproblem kan stoppe SAS-flyvninger

SAS’ aftale om flyforsikringer udløber om blot ca. en måned, men der er kommet nye og strengere regler på området, som bl.a. betyder at SAS ikke længere vil være dækket mod f.eks. ”dirty bombs”, bomber med kemisk, radioaktivt eller bakteriologisk indhold, ligesom en fremtidig forsikring ikke vil dække mod våben, der udsende elektromagnetiske impulser.
SAS ønsker derfor at regeringerne i Danmark, Norge og Sverige skal tilbyde den forsikringsdækning som kræves. Selskabet vil så betale sine forsikringspræmier til de tre nationale statskasser i stedet for, som nu, til private forsikringsselskaber. Hvis forsikringsproblematikken ikke løses kan det, i værste fald, betyde at SAS må indstille trafikken.
(www.standbynews.com d. 28.10.2004)

Skrevet af

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.