SAS og Rejsebureauforeningen på bølgelængde

I næsten er år har man nu diskuteret passagerernes rettigheder i tilfælde af dårligt vejr mellem SAS og øvrige flyselskaber og rejsebureauerne. Ikke mindst i de tilfælde, hvor eksempelvis SAS har udstedt dokumenterne, men partneren på den anden side af Nordatlanten – værst er United Airlines – ikke lever op til det lovede, fordi en snestorm gør det umuligt.



I så fald må passagererne tage vare på sig selv i USA, mens der i Europa normalt er udstrakt form for hjælp. I hvert fald fra de store ruteselskaber.



I forgårs var der møde hos SAS i København med direktør Lars Thykier fra Danmarks Rejsebureu Forening.



“Vi havde et godt møde. Vi er enige om at forsøge at finde et fælles grundlag for den slags situationer. Ud fra det, kan man så diskutere, hvor langt hjælpen skal strække sig. Vi har imidlertid otte aktuelle klager, og vi kan ikke blive ved at trække det ud samtidig med, at der kommer flere.



De seneste ugers overraskende vintervej på den amerikanske østkyst har forstærket problemet. Nu går vi imidlertid videre for at nå en hurtigt beslutning,” siger direktør Lars Thykier til Take Off.

Skrevet af