Fordobler krydstogtsalg

Udbuddet af krydstogtrejser og nye skibe er så stor, at der i øjeblikket sælge en uges krydstogt i Caribien for ned til 750 kroner om dagen.



”Netop den slags priser har gjort, at det danske marked nu for alvor rykker,” siger direktør Harald Rytz fra Danmarks største krydstogtarrangør, Scandinavian Cruise Center.



”I 2003 solgte SCC 40% flere krydstogter end i 2002 med bl.a. RCCL/Royal Caribbean, og alt tyder på, at vi i år får en fremgang på ikke under 30%. Vi ser den samme positive tendens hos mange af de øvrige rederier, vi repræsenterer. Det betyder således næsten en fordobling i antallet af danske krydstogtgæster på bare to år,” siger Harald Rytz og fortsætter:



”Et krydstogt koster ikke mere end en ganske almindelig fly-ferie til et godt hotel, snarere mindre… for al underholdning, de fleste aktiviteter og ikke mindst alle de overdådige måltider er inkluderet i prisen. Og tre-fire nye eksotiske havneanløb med besøg i land, i løbet af en uges krydstogt, følger ”gratis” med.”



Danskernes øgede interesse for krydstogt er også forklaringen på, at de to danske feriemesser – 23-25. januar i Bella Center og 20-22. februar i Herning – for første gang får en dedikeret krydstogtstand, hvor syv krydstogtsrederier udstiller sammen med Scandinavian Cruise Center.



Scandinavian Cruise Center repræsenter i Danmark: Royal Carribean, Celebrity, Norwegian, Costa, Festival, Princess Cruises og Holland America, der på rejsemesserne fortæller om deres skibe og destinationerne i fx. Caribien, Middelhavet, Østersøen eller langs Norges kyst med København som udgangspunkt.

Skrevet af