Nu klager kunderne for alvor over lufthavnen i København

Lange rækker af ventende passagerer i Københavns Lufthavn på ganske almindelige rejsedage er ved at drive de forretningsrejsende – altså flyselskaberne og lufthavnens bedste og mest stabile kunder, til vandvid.



Nok sker der afgørende fejl i dispositionerne hos flyselskaberne, som forleden hos Sterling, men det er først og fremmest i sikkerhedskøen, at proppen er sat i på grund af langsom betjening og dermed også for få folk.



“Vi kan acceptere, der opstår flyforsinkelser på grund af dårligt vejr eller tekniske problemer. Men når det kommer til incheckning og sikkerhedscheck skal klaveret spille langt bedre,” siger Novos rejsechef Jens Liltorp til Børsen.



“Nu må lufthavnen og flyselskaberne påtage sig et ansvar for at skabe de nødvendige forbedringer,” siger formanden for DBTA, Dorthe Berg Henriksen. Organisationen af businessindkøbere holder meget apropos i dag seminar i Billund Lufthavn Bl. a. , hvilke trængsler, der møder kunderne i dagligdagen. Måske er det heldigt, at mødet er henlagt til Billund for at få de store problemer lidt på afstand.

Skrevet af