Rejsebureau opfordrer sine kunder til at hjælpe miljøet



Det internationale erhvervsrejsebureau BCD Travel, verdens tredje største globale travel management virksomhed, har netop udgivet en hvidbog som opfordrer sine virksomhedskunder til at indføre ”Responsible Travel Management.”

Responsible Travel Management opererer med to hovedoverskrifter: Bæredygtighed og ansvarlighed.



Indenfor bæredygtighed, kan travel management reducere den miljømæssige effekt af rejser, mens ansvarlig travel management bl.a. handler om at forbedre medarbejdernes velvære og sikkerhed.



Ord, der forbindes med bæredygtig udvikling som “CO2 neutral” og “CO2 kompensering”, er en del af hverdagen for professionelle rejseindkøbere.



BCD Travels hvidbog går et skridt videre og forsøger at udvide læsernes opfattelse af den rolle, forretningsrejser kan spille i at fremme deres virksomheds Corporate Social Responsibility-mål. BCD vurderer, at CSR i stigende grad bliver en del af administrationen af forretningsrejser.



Mary Ellen George, general manager for BCD Travels konsulentvirksomhed, Advito, som har lavet research til hvidbogen, siger:

“Det er afgørende for virksomheder at kigge på alle de CSR-direktiver, som kan integreres i deres rejseprogram. Hvis de tror, at deres arbejde er gjort ved at installere en CO2-udregner og vælge en CO2- kompensationspartner, forsømmer de vigtige sociale og etiske komponenter.”



Nye beregninger tyder ifølge BCD på, at forretningsrejser udgør 20 – 60 % af de fleste organisationers forurening, og at transport samlet udgør ca. en tredjedel af det globale udslip af drivhusgasser.



BCD’s hvidbog lægger vægt på, at der ikke kun findes én rigtig løsning for bæredygtige forretningsrejser.



BCD er en hollandsk familieejet koncern med ca. 14.000 medarbejdere i over 90 lande og en årlig omsætning på 13 milliarder dollars.

Skrevet af