Meningsløs branding af Danmark

Regeringens storstilede brandingkampagne af Danmark, kritiseres nu af lektor Henrik Merkelsen fra Copenhagen Business School. Han mener ikke, at det kan lade sig gøre at brande et helt land på en gang, fordi man dermed målretter sig alt for diffust. Han fremhæver, at det at brande Danmark som ”det intelligente samfund” er abstrakt og meningsløst.

Det er Dorte Kiilercih, adm. direktør i VisitDenmark, dog uenig i. Hun er sikker på, at man godt kan brande et helt land, hvis bare det sker langsigtet. Hun understreger, at Danmark har brug for en tydelig position på verdenskortet.

Skrevet af

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.