Meningsløs branding af Danmark

Regeringens storstilede brandingkampagne af Danmark, kritiseres nu af lektor Henrik Merkelsen fra Copenhagen Business School. Han mener ikke, at det kan lade sig gøre at brande et helt land på en gang, fordi man dermed målretter sig alt for diffust. Han fremhæver, at det at brande Danmark som ”det intelligente samfund” er abstrakt og meningsløst.

Det er Dorte Kiilercih, adm. direktør i VisitDenmark, dog uenig i. Hun er sikker på, at man godt kan brande et helt land, hvis bare det sker langsigtet. Hun understreger, at Danmark har brug for en tydelig position på verdenskortet.

Skrevet af

x

Læs Også

Stand By i Norge skriver

Forsinkelser i norske lufthavne – ITG sælges i stumper – Trollstigen åbnes i dag – Ejer hele Beistostølen – Ryanair fik solidt overskud – USA indbringer Airbus for WTO – 11. september effekten aftager – slut med visumpligt til Vietnam.

Åbner postkontor på vulkan

Mens postkontorer i resten af verden nedlægges på stribe, har ø-gruppen Vanuatu gjort det modsatte.

HORESTA stifter ”nattelivsforening”

Organisationen vil gøre det mere trygt at gå i byen, og sikre bedre vilkår for beværtninger med natbevilling.

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Ryanair vil også forhandle med kabinepersonale

Lavprisselskabet har efter anerkendelsen af pilotfagforeningerne nu også valgt at anerkende kabinepersonalets faglige sammenslutninger.

Mærkeordning for tilgængelighed

Turistbranchen og handicaporganisationerne har indført en særlig mærkeordning for tilgængelighed.