Profil Rejser stiller skarpt på Belgien

Profil Rejser har med sit nye katalog gjort noget belgierne har svært ved – at få turistkontorerne for fransk-talende Wallonien og hollandsk-talende Flandern til at samarbejde. Men de har begge bidraget til Profils flotte nye 12 siders program om Belgien.

Kataloget blev præsenteret på et pressemøde fredag formiddag under feriemessen i Bella Center.



”Belgien er et ualmindelig skilt land, men vi har fået både Flandern og Wallonien til at være med i kataloget. Det byder på kør-selv ture i samarbejde med Hertz og forslag til besøg i Antwerpen, Brügge, Bruxelles, Gent osv.,” siger marketingschef hos Profil Rejser, Anne Blaabjerg (billedet).



Turoperatøren, hvis rejser sælges hos 350 rejsebureauer i Danmark, samarbejder på transportsiden til Bruxelles med Sun-Air fra Billund og SN Brussels Airlines fra København.



”Sidste år fløj Profil Rejser 500 gæster til Bruxelles – Belgien er mest en kør-selv destination fra Danmark, men med lave flypriser tror vi, at vi med kataloget kan fordoble antallet af gæster. Det har vi set før når vi har lavet mindre special-kataloger om lande som Ungarn og Irland,” siger Anne Blaabjerg.



Ud over kataloget forslag til kør-selv tilbydes bl.a. spa-ophold; byen Spa, der har lagt navn til denne tendens, ligger i øvrigt i Belgien.

”Og har Belgien jo på alt fra Tintin, øl-kultur, gourmet, chokolade, den berømte slagmark Waterloo osv.,” siger Anne Blaabjerg.



Profil Rejser har årligt 90.000 gæster – halvdelen af turoperatørens omsætning kommer fra salg af rejser til Europa.



HB


Skrevet af