Travelmarket og TV-Danmark udfordrer TV2s rejsemarked

En ny alliance mellem Travelmarket.com og TvDanmark skal give konkurrence til det dominerende tekst-tv rejsemarked på TV2. Travelmarket skal varetage opbygningen, udviklingen og salget af et nyt omfattende tekst-tv rejsemarked på TvDanmark 1 og 2. Lanceringen sker 1. juni.



”Indholdet på det nye tekst-tv rejsemarked vil være meget omfattende, og der introduceres helt nye indholdsfaciliteter samt nogle attraktive annoncepakker til selskaberne i rejsebranchen,” siger direktør Ole Stouby fra Travelmarket.



Travelmarket vil tilbyde rejsebranchens selskaber plads på det nye tekst-tv rejsemarked til under 10% af den pris, som det koster på TV2´s tekst-tv, oplyses det. Samtidig vil Travelmarket tilbyde sine nuværende kunder i rejsebranchen, at deres tilbud automatisk overføres til det nye tekst-tv rejsemarked.




TvDanmark 1 og 2 dækker over 80% af den danske befolkning, og har en ugentlig nettodækning på 2,8 mio. seere.



Tiltaget fra Travelmarket og TvDanmark kommer samtidig med, at en række landsdækkende dagblade og TV2 har bebudet et omfattende samarbejde om et rubrikmarked for rejser på internettet, samarbejdet skal dog godkendes af konkurrencestyrelsen.

Skrevet af