SAS-chef: Strategi vigtig som aldrig før

“Nu er det vigtigere end nogensinde, at have et rigtigt godt kort og en tydelige kompaskurs,” siger han i følge Børsen i det interne SAS-blad “Inside”



Det begrunder han dels med, at SAS skal forbedre bundlinien med 3 mia. svenske kroner, dels at SAS flyver under relativt nye markedsbetingelser, hvor man ikke er beskyttet af en mere reguleret flyindustri.



Strategien fremlægges i starten af maj, hvor bestyrelsen skal nikke til Mats Janssons planer for Skandinaviens største flyselskab. Derefter spredes den ud på ledelsesseminarer blandt 150 topledere i koncernen og til de enkelte medarbejdere.



Mats Jansson som tiltrådte ved årsskiftet holder dog fortsat kortene tæt ind til kroppen med strategiens indhold. Men han mener, at det er nødvendigt at have en køreplan klar for hele fem år, for at rette SAS op.



“Fem år er rimeligt, når man tænker på at flybranchen er tilpas kompleks, investeringsintensiv med mere. År 2011 er en rimelig tidshorisont,” siger han.

Skrevet af