Fredagsrock for dyr for Carlsberg

Den officielle meddelelse fra Tivoli er, at det næste år er Royal Unibrew, der serveres i den gamle have og dermed sponserer en række aktiviteter, ikke mindst den meget populære fredagsrock på Plænen.



Baggrunden er, at Carlsberg mener, det er blevet et for dyrt sponsorat i forhold til, hvad der kommer ind igen. For eksempel ved salg af øllet under koncerten. Med i aftalen er også salget i de restauranter, som Tivoli selv ejer, men ikke i alle de andre, der er forpagtet. Det gælder for eksempel Grøften og Divan2, hvor der fortsat kan købes Carlsberg. Halvdelen ejer Tivoli, den anden halvdel er forpagtet.



I dag siger marketingchef Carsten Ahrenfeldt fra Royal Unibrew til Jyllands Posten, at den ny aftale også vil betyde, at der på grund af samarbejde med Heineken, der er sponsor for Champions League, også vil komme fodbold på storskærme i Tivoli, foruden Fredagsrock og flere andre events.

Skrevet af