9.000 glade smileys – og kun 18 sure

26.000 rejser årligt med Riis Rejser. Rejsearrangøren beder sine gæster evaluere rejsen. Skemaerne bruges til at forbedre hoteller, ture m.m., men Riis Rejser har aldrig ført statistik over kundetilfredshed. Ikke før forleden, hvor direktør Søren Riis fik foretaget en optælling.

 

”Vi har mange tilfredse kunder, og ligger lavt mht. klager. Alligevel kommer det bag på mig, at kun 18 ud af de 8.972, som har rejst med os fra nytår og til nu, gav os en sur smiley,” siger Søren Riis.

 

Ved 7.112 af besvarelserne er krydset sat ved den storsmilende smiley. 1.750 giver Riis et behersket smil, og 92 har sat krydset ud for den neutrale mund. Og så altså de 18, 0,2 %, som var decideret utilfredse.

 

”På skemaet spørger vi, hvad man var tilfreds eller utilfreds med. Vi har kigget på de 18 utilfredse besvarelser i år. Det typiske billede er, at der er tale om de korte to-tre dages rejser. Det får mig til at konkludere, at der er sket et fejlmatch mellem disse kunders forventninger og det produkt, de har købt. De skulle have valgt en anden rejse,” siger Søren Riis.

 

Riis Rejser tilbyder alt fra busrejser til Rhinen til safarier til Afrika og rundrejser i New Zealand og USA.

 

Skrevet af redaktionen