SAS i Danmark halter efter skandinaviske søstre

Der er længere mellem passagererne hos SAS’ danske flyselskab, Scandinavian Airlines Danmark, end hos SAS i Norge og Sverige. SAS Danmark var således ene om at opleve et fald i passagertallet i januar, fremgår det af en statistik fra SAS.
Sidste efterår blev det skandinaviske selskab opdelt i nationale selskaber, hvilket har gjort det muligt at sammenligne dem indbyrdes. Trafikken faldt i det danske selskab 3 pct., ligesom belægningsprocenten bevægede sig ned på 45,4 pct. Dette resultat er SAS ikke stolt af og vil derfor øge belægningen til 60 pct. inden årets udgang. Det skal bl.a. ske ved, at flykapaciteten reduceres samt at der sælges flere billetter til Danmark.
En del af forklaringen på, at SAS Danmark halter bagefter er, at det danske selskabs rutenet er mere omfattende end de nordiske søsterselskabers.
(Børsen, 28/2)

Skrevet af

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.