Tyrkiet Eksperten begår annonce-fadæse

To kommunikationseksperter kritiserer en annonce fra Tyrkiet Eksperten bragt i Berlingske Tidende og B.T. i går og i Jyllands-Posten i dag. Her langer Tyrkiet Eksperten ud efter medier og konkurrenter, som har kritiseret selskabets fremgangsmåde i forbindelse med katastrofen i Thailand.
I annoncen beskyldes konkurrenterne bl.a. for bagvaskelse, ligesom Star Tours salgsdirektør, Stig Elling, står for skud. Kommunikationseksperterne Henrik Byager og Jess Myrthu karakteriserer annoncen som uheldig og tåbelig. Henrik Byager mener, at Tyrkiet Eksperten sætter sig selv i kontrast til mediedækningens øvrige hovedpersoner, SOS International, rejsearrangørernes formand, Jan Lockhart, samt Star Tours Stig Elling, som han mener har klaret sig ”rigtig flot” i mediedækningen.
Informationschef hos Tyrkiet Eksperten, Lone Yalcinkaya, ønsker ikke at kommentere annoncen yderligere.
(Berlingske Tidende, 5/1)

Skrevet af

x

Læs Også

Billund Lufthavn frem igen

Små 160.000 rejsende benyttede lufthavnen i maj.

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.