Sterlings piloter må ikke diskutere fagforeningspolitik

Sterling har været opmærksom, at frustrationerne ved sammenlægningen af de to flyselskaber Sterling og Maersk Air skal begrænses mest muligt. Derfor har selskabet bedt piloterne om ikke at diskutere fagforeningspolitik, når de er ude at flyve.
Forholdet har hidtil været anspændt, men i sidste uge lykkedes det at få de to pilotgrupper til at enes. En af grundene til frustrationerne har blandt andet været opsigelsen af overenskomst for Maersk Air-piloterne.
Sterling ønsker ikke at komme i samme situation som SAS er i Norge, hvor piloter i SAS og Braathen nu to år efter sammenlægningen stadig ikke flyver i samme cockpit. Denne sag skal nu for Norges Højesteret.
Erfaringerne fra Norge har også fået de danske myndigheder til at skærpe opmærksomheden med integrations-processen hos Sterling. Således holder Statens Luftfartsvæsen hver anden uge møde med Sterling omkring denne udvikling.
(Jyllands-Posten 29.12.05)

Skrevet af

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.