Århus skal gøres mere synlig som rejse- og besøgsmål over for resten af Danmark. Det sker primært med de første TV-reklamer for byen nogensinde på nationalt TV.
Reklamerne begynder på mandag, foreløbig i to 10-dages perioder i juli og slutningen af august.
De nyproducerede 30 sekunder reklamespots viser Den Gamle By, kunstmuseet ARoS og byen som helhed, og integrerer byens nye ”smile-logo”.
Museumsdirektør Thomas Bloch Ravn, Den Gamle By, siger i pressemeddelelse fra VisitAarhus: ”Man kan ikke have alt i en TV-reklame, derfor er det vigtigt, at byens ”fyrtårne” viser vejen.”
Turistdirektør Jørgen Hansen: ”Da jeg tiltrådte for trekvart år siden, var et af mine store ønsker at skabe økonomi til en national TV-kampagne i Danmark. Det er nu lykkedes, og jeg er sikker på at kampagnen vil give byen flere feriegæster, éndagsturister og erhvervsturister.”
Kampagnen har også en hjemmeside: oplevårhus.dk

STANDBY.DK Nyt om rejser

