Danske indslag hitter på russisk TV

”Vores sponserede indslag om danske kommuner og danske virksomheder i ’prime time’ på førende russiske tv-kanaler er blevet seer-hits, og er i væsentligt omfang er med til, at hente købelystne russiske turister til Danmark”, siger Frank Olesen fra Tourism Intelligence Institute, der gør status over resultaterne af en innovativ strategi, der kombinerer fremme af dansk turisme og dansk eksport.

 

Han tilføjer, at TII har aftaler med de førende russiske tv-kanaler – flere med over 30 millioner seere – der selv producerer udsendelserne, som i en orienterende og underholdende form henvender sig den lidt bedre stillede, købelystne og hastigt voksende russiske middelklasse.

 

”Programmerne, der minder om ’Go’ morgen Danmark’, har nogle af de største seertal, og med de russisk producerede portrætudsendelser af danske virksomheder øger vi samtidig kendskabet til Danmark, danske produkter og de mange danske virksomheder, som har rettet blikket mod Rusland”, fastslår Frank Olesen.

 

Han nævner blandt andre det nye hotel Crowne Plaza, som via TII er trådt ind i stuerne hos de russiske tv-seere.

Skrevet af Flemming Juul