Biludlejning i lufthavn fra Hyre. (PR-foto)

Nyt koncept skal fjerne kø til biludlejning

Et nordisk delebilsselskab går nu ind i biludlejningsbranchen i lufthavne. Konceptet er, at man altid skal vide, hvad man får, og at man ikke kommer til at stå i kø.

Hyre, som kalder sig Nordens største delebilsselskab, er gået ind i lufthavnsmarkedet. Man kom til Danmark i 2023 og voksede sig særligt store efter opkøbet af det danske selskab LetsGo.

Lufthavnskonceptet ruller man dog i første omgang ud i Norges største lufthavne. Konceptet hedder ”Car Rental 2.0,” og armbevægelserne er ikke små. Således oplyser Hyre, at man vil udfordre de globale giganter. Man er allerede begyndt at skubbe rundt på, hvilke navne der står på skrankerne.

Den 1. oktober lancerer Hyre således officielt i Oslo, Bergen og Trondheim lufthavn efter at have vundet et udbud tidligere i år. Og selskabet overtager udlejningsskranker og parkeringsfaciliteter fra Europcar.

Ser et attraktivt marked
Frederik Sandager Rasmussen, som er administrerende direktør for Hyre Danmark og øverste ansvarlige for aktiver, fortæller, at Hyre ser et attraktivt marked i udlejningsmarkedet.

”Biludlejningsmarkedet i de norske lufthavne er mere end fordoblet siden før pandemien og repræsenterer i dag milliarder af kroner årligt. At gå ind i dette marked er et naturligt næste skridt for os. I lufthavne forventer rejsende effektivitet, gennemsigtighed og pålidelighed – og det er præcis det, som vi kommer til at levere,” siger han.

Fra Hyre lyder det, at man kan skalere bilflåden i takt med efterspørgslen. I modsætning til traditionelle udlejningsselskaber er det også planen, at Hyres kunder skal kunne gå direkte fra flyet til bilen – uden kø og uden ventetid.

For de kunder, som ikke har bestilt bil på forhånd, vil der være skærme til selvbetjening til rådighed. I starten vil dette være understøttet af personale på stedet.

Vil gøre det nemt
Fra Frederik Sandager Rasmussen lyder det, at det ikke kun er et system uden køer, som gør tingene nemmere for kunderne. Man kan altid forvente, at man får præcis den model, man har booket.

Alle ekstraomkostninger som opladning, benzin, vejafgifter eller færgeoverfarter beregnes derudover i realtid, så der ikke dukker uventede regninger eller gebyrer op uger senere.

“Har man brug for hjælp, svarer vores kundeservice typisk på under ét minut – tilgængelig hver dag fra tidlig morgen til midnat,” tilføjer Frederik Sandager Rasmussen.

 

Relaterede artikler:

Tysk storlufthavn får kæmpe opladecenter til elbiler

Amadeus: Sådan vil rejsende leje deres biler

Dansk billudlejer “ikke søvnløs” over millionkrav