Ny australsk turistsatsning i Danmark

Tourism Australia og Singapore Airlines fortsætter samarbejdet om at tiltrække flere rejsende til down under. Nyeste tiltag er et særligt destinationkort primært beregnet for rejsebureauerne.

Kortet kommer i november-udgaven af såvel Take Off som Stand By – men også i en særlig version rettet mod forbrugerne i Politiken den 25. oktober.



Destinationskortet fortæller om syv hovedområder, når det gælder rejser til Australien: livsstilen ved kysterne, store rejser indenfor Australien, Outbacken, mad og vin, naturen, Australiens oprindelige befolkning, Aboriginals, samt landets storbyer.

Hertil kommer også et portræt af Singapore Airlines’ flyvninger med verdens største passagerfly, Airbus 380.



Singapore Airlines har i dag to daglige afgange fra London via Singapore til Australien med netop A380.



Fremstødet fra Tourism Australia og Singapore Airlines er led i et større initiativ som optakt til premiere i danmark 1. juledag på den nye storfilm, ”Australia” med bl.a. Nicole Kidman i hovedrollen og masser af storslåede optagelser fra den australske natur. Tourism Australia har store forhåbninger til, at filmen kan trække endnu flere besøgende til det unikke rejseland.

Sidste år havde Australien besøg af 75.000 gæster fra de nordiske lande.



Tim Jones, marketingchef for Tourism Australia i bl.a. Norden, siger:

“Tourism Australia er glæde for samarbejdet med Singapore Airlines i denne nye kampagne som skal udbygge såvel rejsebureauer som forbrugernes kendskab til Australien.”



Og den afgående norsdiske chef for Singapore Airlines, David Atkins, tilføjer:



“Singapore Airlines har tre ugentlige flyvninger fra København til Singapore – og herfra flyver vi 80 gange om ugen til vores destinationer i Australien, nemlig Sydney, Melbourne, Brisbane og Adelaide.”


Skrevet af