
Amerikansk erhvervsliv har skruet op for incentives, forretningsmøder og store kongresser efter et decideret spareår med finanskrise. I første omgang internt i USA, men pilen peger opad, også for internationale møder og kongresser som afløsning for erstatningsvaren med videobudskab eller slet ingen ting.
Travel Association i USA regner med en fremgang i omsætning på syv procent efter et magert år med minus 15 procent sidste år.
Hotellerne har også lært af udviklingen, hedder det i en ny rapport. Der gives flere tilbud om fri kaffe og vand og audiovisuelle hjælpemidler. Priserne er også til forhandling.
En analyse i Meeting Professionals international viser, at 61 procent mener, at der nu er klart bedre muligheder både for rejser og mødeaktiviteter. På samme tid i fjor var det kun 15 procent, der var af den opfattelse.
InterContinemtal Hotels Group har haft en fremgang på 10 procent i første halvår, mens enkelte Marriott hoteller i bl.a. Florida har en fremgang på hele 30 procent.
Til gengæld siger en talsmand for et andet Marriott hotel," at det fortsat er købers marked med lavere udlejningspriser."

STANDBY.DK Nyt om rejser

