”Rigtig mange gode har søgt. Så for at få tid til at screene flere, tager vi først beslutningen, om hvem der bliver SAS Danmarks nye leisuredirektør, i midten af denne måned. Vi er begyndt på samtalerne.”
Det siger Jens Aaløse (billedet), SAS Danmarks Direktør – Market, Product & Leisure Sales, til Take Off. Dermed er den nye chef ikke som håbet på plads 1. december.
Der er kommet et halvt hundrede ansøgninger.
”Der har også været stor interesse udenfor rejsebranchen, det er fint med blodfornyelse. Hvis den kandidat, vi vælger, kommer udefra, skal vi have ide om, hvad der er opnået i den nuværende branche. Det er ikke en nødvendighed med kendskab til rejsebranchen, for vi har rigtig mange dygtige ansatte med indgående kendskab til branchen,” siger Jens Aaløse og tilføjer:
”Samtidig søger vi netop nu bl.a. vi Take Offs hjemmeside to andre til leisureafdelingen. Vi skal bruge en med ansvar for bl.a. onlinesalg samt en strategisk Manager Leisure Salg og Produkter.”
SAS MERE AGGRESSIV
SAS bliver næste år meget mere aggressiv i sit leisuresalg i Danmark – bl.a. derfor anskaffes en direktør for området, der dækker turoperatører, charter, internet og SAS Outlet.
SAS Danmark omsætter for 1,2 milliarder kroner på den konto – men det tal skal stige markant. Omsætningen fra SAS Danmarks leisure-salg fra cirka en halv million årlige passagerer udgør næsten halvdelen af SAS’ indtægter.
HB
Tagget med: SAS

STANDBY.DK Nyt om rejser

