Jeg synes det er helt utilbørligt at en rejsejournalist som Ejvind Olesen, lægger SAS ground service ansatte for had, sådan føler jeg det i hvert fald, og udtaler sig om ting som han overhovedet ingen begreb har om i sin fredagskommentar i TAKEOFF.
Jeg kan oplyse ham om, jeg har været ansat i SAS i snart 40 år siden, jeg begyndte som elev i det der dengang hed Scandinavian Airlines System i den afdeling der dengang hed stationsafdelingen, og som nu for ca. et år siden er blevet udskilt som SAS Ground Service.
Jeg, og rigtig mange af mine kollegaer, har i kraft af at vi har mange år på bagen i SAS opnået en erfaring, ved ligeekspertice og dygtighed, som har jeg SAS ledelsens og mange andres ord for man ikke opnår uden den uddannelse vi igennem mange år har fået i et anerkendt luftfartsselskab, ligesom vi gennem alle årene har holdt vores kundskaber ved lige gennem utallige kursusforløb.
Vi får ikke en stor løn for dette arbejde, og slet ikke væsentlig mere i løn,som Ejvind Olesen skriver i hans kommentar, end kolleger i NOVIA og SERVICEAIR, i nogle job er vi bedre lønnede, og i andre job er er NOVIA og SERVICEAIR bedre lønnet, bl.a. i kraft af de nogle job er aflønnet efter LH tariffer, hvor vi i tilsvarende job er aflønet efter LFF tariffer. Ejvind Olesen udtaler at vi bør gå 10-15 %ned i løn og frynsegode. Det med frynsegoderne ved jeg ikke, hvorfra han skulle have oplysninger om vi skulle have nogen af, for i dag tror jeg vi er en af de arbejdspladser, som har færrest frynsegoder. Mig bekendt har vi faktisk ingen overhovedet.
Hvis Hr Ejvind Olesen havde sat sig lige bedre ind i tingene. inden han kommer kommer med en sådan kommentar, ville vi alle måske have lidt mere respekt for hinanden og hinandens arbejde, i hvert fald er jeg bekendt med at “frynsegoder” i virkeligheden er noget Hr. Ejvind Olesen, og han rejsejournalistkolleger har rigeligt af.
Med venlig hilsen
Leif Søndergaard
Tagget med: SAS

STANDBY.DK Nyt om rejser

