Det oplyser VisitDenmark, der ejer TouristOnline.
”Vores erfaring har givet os viden og indsigt, der sikrer, at mindre hoteller og kroer kan få en booking-løsning, der kan være med til at sikre omsætningen – også selv om de ligger i et randområde,” siger direktør fra TouristOnline, Morten Krarup.
TouristOnline er et 100 % ejet datterselskab af VisitDenmark – Danmarks nationale turismeorganisation.
Gennem et samarbejde med Booking.com, tilbyder TouristOnline også online booking af over 52.000 hoteller i udlandet.
Netop dét forhold giver kritik fra bl.a. Danmarks Rejsebureau Forening som ikke kan se, at statslige VisitDenmark skal tjene penge på at booke hoteller i udlandet.
TouristOnlines havde i fjor en fremgang i omsætningen på 50 pct. og endte, med et overskud på ca. 1.8 millioner kr. Desuden blev antallet af hoteller øget med 22 %.
Tagget med: Booking.com Danmarks Rejsebureau Forening VisitDenmark