Dansk erhvervsturisme skal styrkes

Den danske rejsebranche får et nyt ansigt når HSMAI gør sit indtog i Danmark. HSMAI er en storspiller inden for MICE (Meetings, Incentives, Conferences & Events/Exhibitions – altså erhvervsturisme.)



HSMAI holdes over dåben i Danmark torsdag den 25. januar med et stort arrangement på Axelborg i København.

Her introduceres såvel “Mødebørsen” – et forum, hvor kvalitative købere af møder træffer sælgere. Den tilsvarende Mødebørs i Norge tiltrækker ca. 400 købere og sælgere – ambitionen er ad åre samme tal i Danmark.



Samme aften, altså 25. januar, kårer HSMAI under festlige former “Best Marketing Professional of the Year 2006,” en konkurrence for bedste markedsføring indenfor hotel, rejser og turisme.



HSMAI har eksisteret i USA siden 1920’erne – og kom fx til Norge i 1968. Hér er HSMAI et meget indarbejdet og anerkendt begreb, fx har den årlige prisoverrækkelse haft kongelig bevågenhed og dækkes af tv-stationerne.



Om baggrunden for, at HSMAI nu kommer til Danmark, siger Ingunn Hofseth (billedet), generalsekretær HSMAI Norge:

”De professionelle på det danske rejsemarked har øjnene åbne for noget nyt. Og hvilken bedre måde at starte det nye år på end med et brag af en prisfest, som den vi arrangerer?”



”Best marketing professional of the year 2006” skal skærpe appetitten på vellykket marketing og styrke fremgangen indenfor turist-, hotel- og rejsebranchen.

Vi har planlagt prisfesten dagen før Ferie ’07 begynder i Bella Center. På den måde kan man deltage i begge arrangementer uden ekstra transportudgifter, siger Ingunn Hofseth.



Hun fortsætter: ”Samarbejde er alfa og omega for os; vi sætter utrolig stor pris på samarbejdet med Take Off, og ønsker i Danmark – som i andre lande – et rigtig godt samarbejde med rejsebureauer, flyselskaber, hotelorganisationer samt andre organisationer indenfor rejsebranchen, fx MPI.”

MPI – Meetings Professionals Internationals – er verdens største organisation indenfor mødeindustrien, som i øvrigt til marts næste år holder sin europæiske konference i København.



”Synliggørelse og aktualitet er nogle af vores nøgleord. Internettet, hjemmesider som vor egen (www.hsmai.org), nyhedsbreve, avisartikler er fint, men intet kan erstatte den personlige kontakt – derfor har vi konceptet Mødebørsen,” siger Ingunn Hofseth.



HSMAI samarbejder i Danmark med Take Off. I december-udgaven af Take Off har HSMAI et indstik som fortæller om organisationen samt to sider i bladet med information om HSMAI og de to arrangementer 25. januar.



”HSMAI vil gerne være stærkere i Danmark og Take Off vil gerne være det i Norge, så der venter – også med dette nye tiltag – et spændende 2007 for Take Off,” siger Take Offs salgschef, Jesper Nygaard.



Bidrag til konkurrencen ”Best Marketing Professional” leveres til netop Jesper Nygaard.



For mere information om “Mødebørsen”, konkurrencen “Best Marketing Professional of the Year 2006” samt bestilling af billetter til aftenen, henvises til hjemmesiden: www.hsmai.eu



Der er også praktiske informationer på ”Kalenderen” på Take Offs hjemmeside under 25. januar…

Skrevet af