Enkeltbilletter sikrer erhvervskunder til SAS

Blandt rejsebureauerne er der tillid til, at SAS får nogle af de tabte erhvervskunder tilbage efter introduktionen af enkeltbilletter. Hver eneste dag vil selskabet tilbyde 30.000 danske flybilletter til lavpris, og det hilses velkommen af rejsebureauerne. Således siger administrerende direktør i Carlson Wagonlit Travels, Lars Bording, at det vil være godt for både SAS og for bureauets kunder. “Alle typer virksomheder benytter i dag lavprisselskaber, og der er næppe tvivl om, at SAS vil få flere erhverskunder med et nyt og mere fleksibelt system,” siger han til Børsen.
Det er Via Travel’s administrerende direktør, Axel Rasmussen, enig i: “SAS’ planer er et kompliment til lavprisoperatørerne og en fordel for vores kunder, der længe har efterspurgt enkeltbiletter hos SAS.”
SAS Danmarks videadministrerende direktør, Jens Willumsen, fortæller til Jyllands-Posten, at væksten det kommende år i særdeleshed vil komme fra lavprissegmentet og vil gå ud over selskaber som Sterling, Maersk Air og Flynordic.
Hos Sterling siger kommerciel direktør Stefan Vilner, at SAS’ strategi er en klar fordring, der skal tages alvorligt.
(Børsen og Jyllands-Posten, 19.08.2005)

Skrevet af