Kendt hotelkæde vil charmere rejsebranchen



”Vi skal ud i markedet og ved vores handlinger ændre den opfattelse, nogle i rejsebranchen måske har af os… Vi skal bl.a. blive nemmere at gøre forretning med.”



Det siger adm. direktør Tony Bak (billedet) for de tidligere Remmen Hotels – den københavnske kæde blev i sidste måned solgt til et islandsk investeringsfirma, Nordic Partners – og har skiftet navn til netop NP Hotels.



Udover det 5-stjernede flagskib Angleterre, omfatter kæden det smarte livsstilshotel Front (det tidl. Sophie Amalie), Hotel Kong Frederik plus restaurant Copenhagen Corner.



Som noget nyt skal NP Hotels nu også arbejde med revenue management – og søger i øjeblikket en revenue manager.



”Vi skal have mere fat i rejsebranchen, fx incoming, tilbyde pladser til krydstogtpassagerer og andre store volumen-områder. Noget af det gode ved NP Hotels er jo, at vi kan tilbyde hoteller med tre segmenter,” siger Tony Bak og tilføjer:



”Selv om vi nu ændrer kurs og bliver mere tilgængeligt på markedet, vil vi stadig holde fast i vore traditioner.”



Langt over halvdelen af NP Hotels gæster er udlændinge – mange ringer stadig til fx Angleterre og booker bestemte værelser.



Angleterre har 123 værelser, Front 132 og Kong Frederik har 110 værelser.



Tony Bak kom for to år siden til Remmen Hotels fra en stilling som adm. direktør for det 252 værelser store Radisson SAS Park Hotel i Oslo.



”Det var lidt af et kulturchok at komme her,” husker han.



Inden han kom til Remmen/NP Hotels havde Tony Bak 16 år bl.a. haft ledende stillinger hos Radisson SAS’ hoteller i København.



HB

Skrevet af