Erhvervsrejsende kan lide SAS’ nye tiltag

I oktober lancerede SAS en række nye fleksible tiltag for erhvervskunderne, hvilket har vist sig at være en succes. De tre nye produkter, som SAS tilbyder, er et basisprodukt, hvor man ikke betaler for unødig luksus, Economy Flex med mere fleksibilitet og effektivitet samt Business Flex, hvor komforten er i højsædet. Overordnet er det passagerernes placering i flyet, check-in samt forplejning, der er blevet strammet op. Viceadministrerende direktør hos SAS siger, at ”alle tre koncepter er blevet modtaget godt. Det er gået over al forventning.” Det har ellers været svært for SAS at nå de erhvervsrejsende, bl.a. fordi virksomhederne i høj grad flyver på økonomiklasse af sparehensyn.
Succesen er dog ikke kun blevet målt blandt passagererne, men også personalet er blevet hørt. Her meldes der dog ligeledes om tilfredshed, idet kabinepersonalet f.eks. føler, at der er blevet bedre tid til at tilbyde et større udbud på forplejningssiden.
Prisen for omstruktureringen skønnes at ligge omkring en kvart mio. kr.
(Børsen, 22/11)

Skrevet af