SAS på vej med nyt koncept til forretningsrejsende

Gårsdagens fremlæggelse af halvårsresultatet for SAS koncernen blev, pengemæssigt set, en halvtrist forestilling med et beskedent overskud, som omtalt her på sitet i går. Til gengæld er SAS-ledelsen i fuld gang med nye idéer til, hvordan indtjeningen pr. passager kan øges. Den 23. august vil SAS således fremlægge et nyudviklet koncept for de forretningsrejsende, der gerne vil betale lidt mere end lavpris for øget komfort og bedre fleksibilitet. ”Vi har ikke rigtig noget til den gruppe, der ligger mellem lavpris og Business, og her er en meget stor gruppe af forretningsrejsende, som vil betale mere for mere” sagde koncernchef Jørgen Lindegaard på gårsdagens pressemøde i Stockholm.
Samtidig med introduktionen af det nye koncept kunne SAS-ledelsen i går fortælle, at lavprisdivisionen Snowflake nedlægges som en selvstændig forretningsenhed, og til gengæld bliver den fremtidige betegnelse for lavprisbilletter på en lang række SAS-ruter.
(Berlingske Business d. 12.08.2004)

Skrevet af