Tysk turisme vil satse på shopping

Der er fremgang over hele linien med danske turister til Tyskland, mens det modsatte er tilfældet den anden vej. Turismen til Tyskland kunne i årets første fem måneder notere en fremgang på 18 procent. “Vi er stolte, og siger tak for lavprisselskaber og nærmest en luftbro til Berlin,” sagde chefen for tysk turisme i Nordeuropa, Berndt Hässler i går på et pressemøde i København.



Det var netop også byerne Berlin og Hamburg, som havde valgt en augustdag til at gøre propaganda i København og fra morgenstunden mødes med den danske rejsebranche. Også Air Berlin var med som værter.



Fra de to byer var der også optimistiske toner. Igen med priserne i fokus. Berlin har haft en fremgang i danske gæster med 60 procent bl.a. med tre lavprisselskaber udover SAS, nemlig Air Berlin, Sterling og Easyjet. Der er i øvrigt 22 fem stjernede hoteller i Berlin for tiden, og prisen for et gennemsnitsværelse 129 euro mod 250 og op til 290 euro i London.



Kommende kampagne i 2007 bliver med satsning på shopping, specifikt med mode i front. Der holdes en dør åben for, at også kultur kan komme med. Så stor musical, operaer og museer for tur.

Skrevet af