Farvelvelkommen til flyenes flagskib

British Airways fløj fredag sidste en kommercielle flyvning med overlydsflyet Concorden, der nu er pensioneret efter 34 år, primært mellem London og New York.




Air France tog sine Concorder ud af drift i foråret – en af dem kan fra 15. december beskues på Washington DC’s Air- and Space Museum, en storslået filial af det berømte museum under Smithsonian i selve Washington DC, åbner denne dag tæt på hovedstadens internationale Dulles-lufthavn.



KOREAN AIR SKAL OGSÅ HAVE AIRBUS 380




Med Concorden ude af trafik bliver flyvningens nye flagskib Airbus’ kommende megabamse, A380. Senest har Korean Air, Sydkoreas største flyselskab og medlem af Skyteam-alliancen, bestilt fem eksemplarer af verdens største passagerfly, der kommer på vingerne om tre år. Kæmpeflyet, der får to etager gennem hele flyet med plads til 550 passagerer, leveres til Korean mellem 2007 og 2009.




Med den koreanske ordre har Airbus nu 121 bekræftede ordre på A380, der i snit tager mere end 100 flere passagerer end markedets nuværende mastodont, Boeing 747.

Skrevet af