Netsalg hos SAS får hård kritik

Kritikken af SAS’ svenske netbutik var hård, da det svenske computerblad Internetworld for nylig kårede de værste svenske hjemmesider – SAS Sveriges elektroniske salg af billetter fik en fjerdeplads.



Nu lyder kritikken også fra den svenske brancheorganisation Svenskt Flyg. Her siger generalsekretær Harald Rosén til Dagens Nyheter. ”SAS har haft store problemer med sit internetbookingsystem, det har været svært for kunderne at komme igennem med bookinger.”



Nogle kunder har ifølge Dagens Nyheter oplevet at stå i lufthavnen uden billet og uden at kunne komme med – selv om de på nettet var nået frem til at oplyse kreditkortnummer og havde fået en bekræftelse.



SAS Sverige afviser kritikken og oplyser, at problemerne skyldes, at kunderne har misforstået informationen i netbutikken og afbrudt bookingen, inden den var gennemført. SAS oplyser, at en ny hjemmeside er på startbanen.



SAS svenske netbutik ligner til forveksling det danske kunder møder på den danske hjemmeside, men her er der foreløbig ikke oplysninger om tilsvarende problemer, skriver Politiken

Skrevet af