Aggressiv indsats fra SAS

Selv om der skal spares milliarder skal der være plads til at gå ind i en hård priskonkurrence og gennemføre kampagner især overfor mindre virksomheder, siger koncernens kommercielle direktør Lars Sandahl, som i februar skiftede fra adm. direktør for de interkontinentale ruter til en post i koncernledelsen, skriver business.dk.

 

Han erkender, at selskabet har lukket ruter og reduceret frekvenser for at tilpasse sig markedet, men fastholder aggressivitet på priserne og på andre konkurrenceområder. Han understreger, at kampagnerne kun skal køre i de perioder, der har relativ lav efterspørgsel. Det er målet at erobre flere mindre og mellemstore virksomheder, som hidtil ikke har haft tilbud fra SAS, som modsvarer tilbudene til de store virksomheder.

 

Der skal være bonus til både den rejsende og virksomheden, som bruger SAS og hertil vil man satse stort på præcision og enkelthed – for eksempel ved brug af SMS-booking og check in samt mobilen som boardingkort.

 

Lars Sandahl tror på, at kombinationen af besparelser, aggressive tiltag og fokus på kernemarkederne vil føre SAS gennem krisen.

Skrevet af Flemming Juul