Alternativ markedsføring

Utraditionel markedsføring og en markant synlighed i markedet og i pressen. Det er midlerne til at øge kendskabet til et af landets yngste rejsebureauer. Først inviterede bureauet 100 vestjyder gratis til EM i håndbold med alt betalt. Siden lancerede man begrebet Mini All Inklusive og ydede fem millioner kroner rabatter og i foråret lancerede bureauet så event’en ”Første gang”, hvor alle kunne indstille venner, familie, kæreste eller andre til at vinde en charterrejse for to personer. Der blev uddelt 10 x 2 rejser til dem, som fik flest stemmer.

 

Det er nogle af de tiltag, Primo Tours har gjort for at skabe sig en position på det danske chartermarked. Det er sket på få måneder, da Primo Tours først åbnede ved juletid 2009 og sendte de første gæster af sted i maj i år.

 

”Alle vores markedsføringstiltag og events skal medvirke til at skabe os en anderledes profil end de øvrige charterrejsebureauer. Vi har brug for at gøre Primo Tours kendt som et anderledes rejsebureau.”

Primo Tours har også forstået at inddrage de sociale medier i markedsføringen. Således er eventen ”Første gang” i høj grad langt an på, at Facebook er det medie, som benyttes til at sprede eventen ud, så der kan opnås flest mulige stemmer fra de venner, som de indstillede personer har på Facebook.

 

”Når så mange er aktive på Facebook, skyldte vi os selv at finde ud af, om vi kunne udnytte dette medie på én eller anden vis til at højne kendskabet til Primo Tours. Derfor inddrog vi Facebook i vores ”Første gang”-event. Til dato er det lykkedes for os at få en vennekreds på 5.000, og det er vi rigtig godt tilfredse med,” fortæller Bjarke Hansen, som nu også udbyder Primo Tours’ Last Minute rejser på Facebook, hvilket yderligere har fordoblet vennekredsen.  

Skrevet af Flemming Juul