Amadeus idékonkurrence

Den bedste idé belønnes med 20.000 Euro i konkurrencen, som Amadeus åbnede kort før jul. Konkurrencen har til formål at få alle i rejsebranchen, herunder også rejsende over hele verden, til at komme frem med deres idéer til nye produkter og tjenester, som kan bidrage til en bedre og mere total rejseoplevelse.

 

Ved hjælp af initiativet vil Amadeus stimulere branchens aktører til at tænke i innovative baner og samtidig understrege, at en god idé kan komme hvor som helst fra. Juryen består af repræsentanter fra forskellige grene af rejsebranchen for at sikre en bred deltagelse og en neutral bedømmelse af bidragene.

  

På websitet kan besøgende se, søge efter og stemme på andres bidrag. Man kan også hverve stemmer til sit eget bidrag eller vælge at promote en andens på Facebook, Twitter og LinkedIn.

 

Den vindende idé udpeges af juryen og får førstepræmien på 20.000 Euro. Desuden belønnes de fem bidrag, som ved konkurrencens udløb har fået flest offentlige stemmer, med hver 2.000 Euro.

 

”Vi har lanceret kampagnen, da vi gerne vil lytte til, hvad branchen og de rejsende mener, kan forbedres, når vi taler om rejseoplevelsen fra start til slut. Med en attraktiv præmie vil vi vise, at vi belønner og opfordrer til innovation, og at vi samtidig vil kunne bidrage til at realisere idéen. Vi ser frem til at kunne præsentere de vindende bidrag i maj”, siger Ian Wheeler, adm. direktør for marketing og distribution hos Amadeus.

Skrevet af Flemming Juul