Data er vigtigt, når man driver hoteller, og derfor har Scandic indgået en aftale med Amadeus, som skal give kæden meget mere data. Det, håber Scandic, kan give mere effektiv drift.
Scandic ønsker at blive klogere på markedet. Derfor har hotelkæden, som er Skandinaviens største, nu underskrevet en aftale med Amadeus om at udrulle teknologiudviklerens Amadeus Agency360-løsning.
Softwaren gør Scandic i stand til at spore alle bookinger fra rejsebureauer fra branchens tre største globale distributionssystemer (GDS’er, red.). Dermed får Scandic adgang til information, man ellers ikke har haft, oplyser Amadeus i en pressemeddelelse.
Aftalen markerer også første gang, at en virksomhed i Skandinavien har taget Agency360 til sig, lyder det. Det betyder, at Scandic kan analysere og handle efter data, som man modtager fra rejsebureauerne på alle sine 280 hoteller i Norden, Polen og Tyskland.
Kan hjælpe med at øge produktiviteten
Hos Scandic fortæller direktør for salg, Aaron Angert, at den type information, som kæden nu får adgang til, kommer til at ændre på måden, hotelkæden kommer til at operere på.
”Med Amadeus Agency360 får vi et dybere perspektiv på vores omfattende hotelportefølje. Som den førende hoteloperatør i Norden er det afgørende at have adgang til detaljerede og relevante data. Muligheden for at analysere bookinger efter ejer, ejendomskategori og region giver os handlingsorienterede indsigter, der kan hjælpe med at skabe profitabel efterspørgsel og forbedre produktiviteten,” siger han.
Amadeus oplyser, at softwareløsningen giver Scandic indsigt i data 12 måneder frem i tiden, mens man også kan få indblik i data, som går to år tilbage i tiden.
Skal give øget fokus
Fra Amadeus lyder det, at Amadeus Agency360 er den løsning på markedet, som giver det mest dybdegående indblik i data.
Det skulle gerne betyde, at Scandic Hotels bliver i stand til at vurdere præstationerne hos de vigtigste rejsebureauer, som samarbejder med hotelkæden. Dermed bliver det muligt for Scandic at lægge fokus, hvor mulighederne er mest værdifulde.
”Den skandinaviske hospitality-industri er kendetegnet ved innovation, og vores partnerskab med Scandic Hotels er et fremragende eksempel på dette. Amadeus Agency360 befinder sig i centrum af rejseøkosystemet og deler indsigter fra branchens største GDS-udbydere. Løsningen vil give brandet afgørende fremadskuende data, som gør det muligt at træffe strategiske beslutninger på det rette tidspunkt,” siger Jan Tissera, som er chef for international hospitality hos Amadeus.
Relaterede artikler:
Scandic åbner første Go-økonomiklassehotel i Norge

STANDBY.DK Nyt om rejser


