Ambitiøse mål for turismen

Det skal ske med en ny strategi kaldet ’Vores Rejse’ skriver ’Markedsføring’ ifølge epn.dk.

  

Forud er gået et års intensivt arbejde med analyser af målgrupper, workshops, offentlige høringer og debatter med både private og offentlige partnere.

  

Målet for den nye strategi er en realvækst på 4,1% årligt frem til 2015, hvilket vil medføre en samlet vækst i årlig omsætning på 12 milliarder kroner og skabe 18.000 nye fuldtidsjobs.

 

Bestyrelsesformand for VisitDenmark, Georg Sørensen, erkender, at der er tale om et ambitiøst mål, men han finder det realistisk:

”Den nye strategi udpeger fire centrale, strategiske indsatsområder. Styrket tiltrækning af værdiskabende gæster året rundt, højnet niveau og mængde af oplevelser med tiltrækningskraft. Et bedre samarbejde mellem flere aktører i oplevelsesøkonomien og sidst men ikke mindst bedre rammebetingelser for at øge konkurrencekraften”.

 

Skrevet af Flemming Juul