SAS passagerer kan ikke li` sandwichs

Officielt er det svært at få marketingchef i SAS Danmark, Jens Aaløse, til at undsige sandwichs, der er en del af de nye menuer, serveret på tre forskellige klasser på mellemruter i Europa.



Han vil dog godt så langt at sige “at sandwichs, hvadenten det er på business class, hjem fra Berlin, eller til 20 kr. i bagerst i turistklasse på mange flyvninger, er en del, der er udsat for den stærkeste kritik” i følge kundeundersøgelse og fokusgrupper.



Hvad der sker i den anledning, vil han ikke uddybe, men det er oplagt at tro, at cateringselskabet (Lufthansas datterselskab) bliver bedt om at komme op med noget andet og bedre.



Cateringselskaberne har ofte udtalt “at flyselskaberne får, hvad de betaler for”, men det er og bliver mærkeligt, at de siden nedskæringer i luftfarten næsten kappes om at servere det ringeste produkt. Med klam sandwichs i plast som bannerfører, efterfulgte af den mørke, runde, engelske muffin i pergament.



Fra SAS bemærker Jens Aaløse i øvrigt, at man løbende revurderer maden om bord og arrangerer prøvespisninger, hvor kendte kokke også får lov at vise, hvadd e kan. Som en inspiration til andet og mere.



Generelt er flymaden overgået til egen betaling, hos SAS dog ændret til tre klasse, hvor der er fri servering på de to første og betaling bagerst i flyet.

Skrevet af