Optræk til priskrig på skolerejser

Markedet for skolerejser har gennem flere år udviklet sig negativt, hvilket har medført en særdeles hård konkurrence. Trods en andel af det danske marked for skolerejser og ungdomsgrupper på 2/3 vil Kilroys gruppeafdeling være større.



“Vi vil vinde enhver priskrig og vores mål er yderligere markedsandele – også selvom det betyder en intensivering af den igangværende priskrig,” siger direktør for Kilroy Group Travel, Allan Qvist, til Take Off. Han afviser ikke yderligere opkøb i Danmark eller udlandet. I januar blev Peer Gynt Rejser fra Thisted indlemmet i Kilroy.



Markedet for bl.a. skolerejser anslås i Danmark at være 200 millioner kroner om året.




De andre bureauer på området er AlfA Travel, Group Tours, Student & Business samt Ørslev.



Kilroys gruppeafdeling overtog i år 2000 det daværende Team Travel samt gruppeafdelingen i det store Benns Rejsers (det nuværende MyPlanet). Disse to selskaber er sammen med Peer Gynt Rejser fusioneret under navnet Team Benns.




I fjor rejste 104.000 unge med Kilroy group travel og Team Benns, der har 62 ansatte i Danmark.



NYT KATALOG FRA KILROY




Kilroys grupperejseafdeling har netop udsendt sit nye katalog. “For fem år siden var disse rejser primært til traditionelle rejsemål som London, Paris, Prag og Rom. Størst i antal gæster er Prag, mens New York er største marked målt i omsætning. Omkring 25% af vore rejser er longhaul til fx. New York, Washington DC, San Francisco, Beijing, Damaskus osv.,” siger Allan Qvist og tilføjer:




“Valget af rejsemål er blevet mere fragmenteret; en interessant nykomling er Mexico City. For mange er byen synonym med forurening og kriminalitet… det er der også, men blot man tænker sig om og ikke tager til visse områder, er Mexico City en meget spændende destination.”

Skrevet af