Kom i god tid, men ikke for tidligt

”På vores hjemmeside kan man se, om det er en travl rejsedag, og typisk opfordrer vi folk til at møde to timer før afgang, men kunderne skal lade være med selv at lægge to timer til. Hvis rejsende står i kø fire timer før de skal med flyet, risikerer man, at dem, der skal flyve om en time, kommer for sent, og at det skaber unødig kø i terminalen”, siger pressechef i SAS, Jens Langergaard, til Berlingske Tidende.

Han får støtte af Sterling og MyTravel Airways, der også vil undgå det kaos, der herskede i Københavns Lufthavn sidste sommer.

”Hvis kunderne kommer to timer før afgang, som vi har anbefalet, sikrer vi os, at flow’et er, som det skal være. Samtidig har vi øget gæsternes mulighed for selv at checke ind i kiosker og automater forskellige steder i lufthavnen. Og med den øgede selvbetjening, tror jeg ikke, at vi ser de samme problemer som sidste år”, siger Michael T. Hansen, kommerciel direktør i Sterling.

Skrevet af