Krakket rejsebureau genopstår

Den tidligere chef i ti år for Club La Santas danske kontor, Jan Mikkelsen (foto), har sammen med fire investorer købt Thinggaard Rejser.



Det nye kontor får til huse i FDM’s tidligere kontor i Kolding og forventes at åbne omkring 1. juni. Jan Mikkelsen forventer ca. 5.000 kunder næste år.



”Jeg har en gammel drøm om at blive selvstændig, den kunne kombineres med at Thinggaard igen skal være Danmarks bedste busrejsearrangør. Produktsortimentet bliver klassiske Thinggaard rejsemål, herunder skirejser, samt nye tiltag næste år,” siger 53-årige Jan Mikkelsen.



Jan Mikkelsen har været 12 år hos Dansk FolkeFerie, fem hos Tjæreborg Rejser, ti hos Club La Santa og var en kort periode produktchef hos Øster Lindet Rejser. Han startede som rejseleder i 1980.



Tidligere adm. direktør i Tjæreborg Rejser, H.P. Andersen, kommer bl.a. i bestyrelsen for Thinggaard.



Jan Mikkelsen siger til Take Off: ”Vi har købt Thinggaard-navnet, kundekartotek, telefonnummeret, inventaret fra kontoret af konkursboet efter Øster Lindet Rejser; hvor meget vi gav, kan jeg ikke lige huske…



Vi har arbejdet med projektet i nogle måneder, det er ikke nemt at tale med bankerne i denne tid. Vi opgav på et tidspunkt, men pludselig var der lokale forretningsfolk fra Kolding, ikke fra rejsebranchen, som ville skyde penge i det.”



”Vi starter forsigtig midt i en finanskrise, og håber at komme gennem i år med et rundt nul. Vi skal ikke op på Gislevs størrelse, men værre bedre end de andre med gode busser, rejseledere, hoteller – og bruge Thinggaards gamle dyder med at rendyrke detaljerne. Generelt er det mit indtryk, at den danske busbranche har det godt i denne tid,” siger Jan Mikkelsen.



Det nye Thinggaard starter med fire medarbejdere, men bliver der telefonstorm, når der åbnes for salg af rejser, kan antallet hurtigt fordobles.



Det nye Thinggaard vil sende busserne sydpå fra såvel Jylland som København. ”Vi er også stærke øst for Storebælt, hvor Thinggaard har næsten halvdelen af sine potentielle kunder – generelt er vores målgruppe kunder på over 50 år,” siger Jan Mikkelsen.





HB


Skrevet af