VisitDenmark køber netselskaber

Organisationen VisitDenmark – tidligere Danmarks Turistråd – har købt online-selskaberne Tourist Online og Brancheportal A/S. Der sker for at styrke mulighederne for markedsføring og direkte salg via internettet i et samlet regi.
– Vi har udarbejdet en investeringsplan for udvikling af systemet med henblik på, at brugerne kan finde, booke og betale turistoplevelser i Danmark på et overordnet, nationalt koordineret website. Vores mål er at styrke erhvervets internationale konkurrenceevne gennem innovation af markedsanalyse, markedsføring og salg over Internettet, siger adm. direktør Ulrik Bülow fra VisitDenmark.
Brancheportal A/S, der blev startet af organisationen HORESTA, hvis direktør, Lone Njor Hulth, betegner salget af de to netselskaber som ”det bedste, der i denne situation kunne ske”.

Skrevet af

x

Læs Også

Turismenyheder.dk skriver

Hotellers indtjening presset – Rygepolitik på skilte overalt – Tivoli fik overskud – Kulturforlig på plads – Arne Jacobsen i Kolding – Eminem i Parken

Hotelchef: Loyalitetsprogrammer er ren bestikkelse

De internationale hotelkæders loyalitetsprogrammer skal rettelig betegnes som bestikkelse. Det mener chefen for Supranational Hotels.

A380-levering forsinket mindst et halvt år

Flyproducenten kan se frem til betragtelige bøder, vurderer internationale nyhedsbureauer.

SAS får ny kommunikationschef

Troels Rasmussens efterfølger er hentet udenfor flykoncernens egne rækker, og kommer fra Jøp, Ove & Myrthu.

Banal regnefejl ryster Femern-planer

En kommende Femernbro er alligevel ikke så god en forretning, som Trafikministeriet havde regnet sig frem til.

CPH satser på fragten

Københavns Lufthavn har fragten som indsatsområde de kommende år.