Den danske IT-virksomhed AK Techotel med hotelbookingsystemet Picasso får ny stor kunde på det danske marked: hotelkæden Best Western med i dag 16 hoteller, men planer om en fordobling.
Best Western, BWH Hotel Group, investerer yderligere i Danmark med bookingsystemet Picasso. Det sker for at tilbyde større fleksibilitet til medlemshotellerne, samt øge potentialet for at hotelkoncernen forsat kan vokse. Det skriver Best Western i en pressemeddelelse.
Kæden har i øjeblikket 15 hoteller i Danmark og ét i Grønland. I starten af i år sagde Johan Michelson, administrerende direktør for BWH Hotel Group Skandinavien, til Standby.dk, at kæden håber at blive dobbelt så stor på det danske marked.
”Vi har store planer om at blive en større kæde i Danmark. I dag er vi lidt for små, og mangler hoteller på strategiske destinationer,” sagde han blandt andet.
Om den nye aftale på det danske marked mellem Best Western og den danske IT-virksomhed AK Techotel med hotelbookingsystemet Picasso, står der i en pressemeddelelse:
”Integrationen mellem BWH Hotel Groups centrale reservationssystem og Picasso Digital hotelbookingssystem, giver øgede forretningsmuligheder for brugerne. Nu kan du hurtigt integrere hotellets PMS (i dette tilfælde er en forkortelse for Property Management System, red.) med hotelkoncernens CRS (Central Reservation System, red.), som distribuerer til tusindvis af aktører verden over.
Koble lokale reservationssystem til globale netværk
I pressemeddelelsen siger Andreas Gottlieb, direktør for vækst, hos BWH Hotel Group: “For nylig har BWH Hotel Group lavet store ændringer, hvor hoteller har mange nye muligheder for at koble deres lokale reservationssystem til vores store globale netværk. Denne integration skaber en spændende mulighed på det danske marked for hoteller, der bruger Picasso Digital til at distribuere deres værelser til vores meget store globale netværk.”
Techotel har hovedkontor og udvikling i København, samt afdelinger i Sverige, Norge, Irland og Storbritannien. Bookingsystemet Picasso Digital indeholder blandt andet “Mona – din digitale assistent” og bruges i dag af cirka 1.000 hoteller i og uden for Danmark, oplyses det.
“Med Picasso Digital vil BWH Hotel Group få flere digitale og bæredygtige funktioner såsom Digital Guest Checkin, Digital Guest Checkout og Digital restaurantservice,” siger Klaus Ahrenkilde, administrerende direktør og ejer af Techotel.
I alt tæller BWH Hotel Group 17 varemærker, fordelt på tre hotelgrupper: Best Western Hotels & Resorts, WorldHotels og SureStay Hotel Group. På verdensplan har Best Western over 4.700 hoteller i mere end 100 lande. I Skandinavien er der 160 hoteller på over 100 destinationer.
Relaterede artikler:
Best Western åbner ved nyt dansk superhospital