NYT GEBYR: Et lavprisselskab, easyJet, vil have £10 for at give kunden bevis for, at selskabet har aflyst en flyvning på grund af strejke i Frankrig. ”Det har vi dog aldrig oplevet før,” siger repræsentant for European Airlines.
Der var ikke nogen form for erstatning for forsinkelser eller flyaflysninger, da easyJet måtte aflyse en stribe fly på grund af de franske flyvelederes strejke. Det har de britiske passagerer forståelse for. De er ikke vant til andet.
Derfor tegner de forsikring, og derfor kræver forsikringsselskaberne meget naturligt et bevis for, hvad der er sket, og at deres kunder virkelig har haft billet til det aflyste fly.
Men andre ord: De beder om et bevis fra easyJet, men her er det ifølge Daily Mail, at det går galt. Lavprisselskabet svarer nemlig passagererne, at det kan de naturligvis godt få mod en betaling på £10, eller godt 100 kr.
”Vi må jo behandle hver ansøgning individuelt, og det giver store administrative omkostninger,” skriver easyJet til passagererne.
De glemmer blot en ting: Det var dem, der solgte flybilletterne og ikke fløj og gav passagererne en masse ekstra besvær.
Til easyJets forsvar nævnes det, at selskabet gav de strandede passagerer både hotel og forplejning i de 48 timer, den franske strejke varede.