Johnny Schou overtager agentur for British Midland

BMI, sådan vil briterne selv kalde Storbritanniens næststørste ruteselskab, vil blive mere synlig på det danske marked.



Selv om selskabet er delejet af SAS og Lufthansa og medlem af Star Alliance har der længe været et ønske om større synlighed.



Derfor kunne indehaveren af Discover The World Marketing i Danmark, Johnny Schou, i weekenden underskrive en kontrakt om at blive GSA for briterne med omgående virkning.

Det vil sige, at salg og marketing foregår via GSA mod hidtil hos SAS.

– Briterne har et klart ønske om at blive markedsført som BMI, og det agter vi at gøre over for bureauer og kunder, og selv forblive paraplyorganisation i baggrunden, siger Johnny Schou til Take Off, Johnny skal nu i gang med at udvide sin stab, som senest er vokset via generalagenturet af Princess Line i Skandinavien.



BMI selv har ruter fra København til Edinburgh og Glasgow i code share med SAS og til Heathrow med SAS og derfra et vidt forgrenet net daglig til bl. a. Toronto og Chicago samt seks gange om ugen til Washington fra Manchester.



Også på ruterne til Caribien har BMI et stort udbud bl. a. til Barbados.

Skrevet af