Brugsen i Norge sælger rejser

Herhjemme er der dog ikke udsigt til, at hverken SuperBrugsen eller Fakta vil gå ind på det samme marked, skriver business.dk.

I Norge er udviklingen sket samtidig med, at rejsebranchen har været i krise, og det har givet vækst i Coops nye division, Coop Hotellkupp, hvor man i 2009 solgte 140.000 overnatninger.

Ifølge e24.no er tilbuddene sammensat, så kunden vælger rejsemål, hvorefter Coop finder et hotel via sit eget kontor i England. Nogenlunde svarende til rejsearrangørernes uspecificerede hoteller på charterferien.

Jens Juel Nielsen, informationsdirektør i Coop, afviser dog, at der skulle være planer om noget tilsvarende i Danmark, hvor Coop omfatter Fakta, SuperBrugsen, Kvickly og Irma.

Coop i Norge og Danmark var indtil 1. januar 2008 begge med i Coop Norsen, men siden har de danske butikker været danskejede med FDB som eneejer.

Skrevet af Flemming Juul