Busselskab i solid vækst

Thomas Hintze.

Thomas Hintze.

Busselskabet ’Rød Billet’ stormer frem og runder i år 900.000 passagerer – en vækst på over 60%. Selskabet er på vej til at levere sit hidtil bedste regnskab med solidt overskud.

Busselskabet blev etableret for knap fire år siden, men kan allerede være på vej mod et partnerskab eller et salg, skriver finans.dk.

”Et salg er en mulighed, hvis det rette tilbud kommer. Vi kan sagtens klare os selv, men selskabet har nu en størrelse, så der kan være brug for større investeringer for at realisere fremtidsplaner”, siger Thomas Hintze, stifter, ejer og direktør i Rød Billet. En eventuel partner eller investor skal acceptere det forretningsgrundlag og de værdier, som Rød Billet bygger på. Ifølge Thomas Hintze har der været henvendelser, men ikke egentlige drøftelser.

Årsregnskabet afleveres sidst i november og ifølge Thomas Hintze er omsætningen fordoblet og runder 100 millioner kroner, mens overskuddet før skat ender mellem fem og seks millioner.

Den største rute er mellem Aarhus og København, som har en fjerdedel af de rejsende, men der er også åbnet regionale ruter.

Rød Billet har vundet markedsandele. DSB har tabt passagerer mellem øst og vest og Abildskou Busser, der er det næststørste fjernbusselskab, har også mistet kunder.

”Til foråret åbner vi ruter mellem Oslo, Stockholm og København”, siger Thomas Hintze. ”Vi ser også mod Tyskland, som er et kæmpe potentiale”.