Scandic samler information til handicappede

På hvert Scandic-hotels hjemmeside findes nu svar på de 80 mest stillede spørgsmål. F.eks. hvor langt der er fra p-pladsen til hotellets indgang, om der er teleslynge, eller hvor bred døråbningen til værelset er, fortæller hotelkædens handicapambassadør, Magnus Berglund.



Scandic har de seneste måneder gennemgået alle sine hoteller og har målt, prøvet og analyseret de forskellige muligheder og forhindringer. At rejse med særlige behov stiller ofte større krav til planlægningen, og den nye information vil lette tiden inden rejsen.



”Vi nøjes ikke med at oplyse, at hotellet er tilgængeligt for alle, vi fortæller hvordan, og hvilke forhindringer man kan støde på. Vi har det hele på hvert hotels hjemmeside. Listen vil hele tiden blive opdateret med ny information,” siger Magnus Berglund.



”I dag rejser mennesker med handicap meget mere end tidligere. For nogle år siden kunne det være svært at fylde hotellernes handicapværelser på hverdage — i dag er de fuldt bookede stort set hver eneste dag. At tilbyde al den information vores gæster behøver, er en naturlig udvikling for Scandic,” siger Frank Fiskers, koncernchef og administrerende direktør på Scandic.



Scandic-kæden har over 150 hoteller med 30.000 værelser i Europa.

Skrevet af