SAS Danmark direktør går til filmen

Jens Aaløse stopper i SAS med udgangen af maj for at tiltræde den nye stilling 1. juni.



“Jeg er blevet tilbudt et meget attraktivt job med store kommercielle og organisatoriske udfordringer. Men det bliver også vemodigt at sige farvel til SAS efter 19 år. Jeg skylder SAS rigtig meget og vil komme til at savne de mange rare og dygtige kollegaer i SAS,” siger Jens Aaløse.



Viceadm. direktør i SAS Danmark, Jens Willumsen er ked af, at han nu skal vinke farvel til Jens Aaløse.

“Jens har haft flere positioner i SAS, senest som leder af marketing og leisure. Kendetegnende for Jens er hans drive og resultatorientering. Senest har vi set ham køre en meget stor charteraftale i hus (med Star Tour, red),” siger Jens Willumsen og fortsætter:



“Jens og jeg har stået hinanden meget nær, så det er med vemod at jeg mister en sparringspartner som ham. Selvom det er trist, at Jens forlader os, er det også et bevis på, at SAS udvikler og har dygtige og attraktive medarbejdere, og jeg siger både stort tillykke og god vind fremover til Jens.”



Der vil inden 1. juni blive holdt en reception for Jens Aaløse.



Tidligere har Jens Aaløse bl.a. arbejdet som direktør med ansvar for strategisk udvikling af SAS’ samlede distribution, og før det som økonom for en række selskaber i SAS Koncernen.

Jens Aaløse er uddannet i afsætning og international ledelse fra Handels­høj­skolen i København.



I sit kommende virke hos Dansk Reklame Film får Aaløse det overordnede ledelsesansvar for den samlede nordiske organisation, som består af det svenske holdingselskab Nordic Media Link, Dansk Reklame Film samt Screenvision Finland.



Bestyrelsesformand i Nordic Media Link og Dansk Reklame Film, John Tønnes, siger:

”Jens har mange års erfaring med bl.a. salg og marketing samt overordnet ledelse, og han har, som en meget betydelig reklamekøber, et indgående kendskab til mediemarkedet og dets udviklingsmuligheder. Jens er med sin stærke personlighed og faglige tyngde den helt rigtige profil til at stå i spidsen for Dansk Reklame Films udvikling.”



Hvad gør SAS nu? -Læs Weekly kl. 12



HB

Skrevet af