Profil Rejser vil være mere aggressiv

En af de største virksomheder i den danske rejsebranche, Profil Rejser, omrokerer ledelsen. En topchef forsvinder, en anden kommer til udefra og andre får nye arbejdsopgaver.



Profil Rejser ændrer sig fra traditionelle afdelinger med salg, produktion og markedsføring til to hovedlinier ”Faktuelt fokus” og ”Innovativt fokus,” siger Jahn Schapiro (foto).



Den faktuelle side bliver alle salgsenheder, indkøb (f.eks. fly, hotel, billeje), Profil Business Travel, agentrelationer (pakkerejser og consolidator-distribution), billetkontorfunktioner og online-salg.

Chef for det faktuelle område bliver den nuværende produktionschef, 30-årige Frederik Wagner, som bliver salgs- og indkøbschef.



Til at tage sig af flyaftaler og være online-manager har Profil Rejser ansat Steen John, tidligere direktør for Flybillet.dk – han begynder i næste uge og kommer fra en stilling som chef for svenske Big Travel i Danmark.



”Ansættelsen af Steen er et scoop. Han har stor ekspertise med bl.a. flyindkøb og online-salg. Steens samspil med navnlig Frederik Wagner er en vigtig brik for at organisationsændringerne bliver en succes,” siger Jahn Schapiro.



På tabssiden har Profil Rejsers salgschef Kasper Mydtskov opsagt sit job for at vende tilbage til Billetkontoret, hvor han også bliver salgschef.

Billetkontoret har ikke en sådan funktion i dag.



”Udviklingen af vor nye struktur var i gang inden Kasper Mydtskov sagde op – og en vigtig medspiller som Steen John var ansat,” siger Jahn Schapiro til Take Off.



Det ”innovative” område vil omfatte markedsføring, produktion af udbudsmaterialer og øvrige aktiviteter på Profils hjemmeside.



Profil Rejsers marketingschef, Thomas Nederland, får fremover også produktionen under sit domæne. Han bliver den samlende kraft for Profils produktions- og markedsføringsaktiviteter.



I forbindelse med omstruktureringen, sammenlægges Profil Rejsers hotelafdeling med agentteamet under Lotte Sylvest Nielsen. Det sker også for at nedsætte svartiden på forespørgsler fra f.eks. rejsebureauer, der booker via Profil Rejser.



Profil Rejser ejer 75 % af Senior Rejser, 50 % af Helsinge Rejsebureau og 50 % af Hemingways – og beskæftiger totalt 140 medarbejdere.



HB

Skrevet af